Reclamele sunt făcute pentru proştii din noi

Ar trebui făcută o listă cu spoturile publicitare proaste care sunt difuzate la noi. Poate în felul acesta se mai trezesc agenţiile de publicitate şi clienţii lor. Nu înţeleg de ce sunt atât de stupide şi fără idee multe dintre ele sau chiar prost realizate. Avem oameni deştepţi în publicitate şi clienţi educaţi pe afară. Oare de ce ne tratează cu reclame atât de idioate? Ne-or crede proşti? Părerea mea este că cele mai proaste spoturi de la noi sunt realizate pentru produse din domeniul detergenţilor, cosmetice pentru femei şi medicamente.
Una dintre cele mai idioate este cea la alunele fiesta în care băiatul îi smulge barba lui Castro în timpul unui discurs. Nu are idee şi mesaj, iar realizarea este banală. În ultima vreme am observat că şi Coca Cola s-a tâmpit complet introducând în spoturi tot felul de părţi componente ale corpului (limbi care beau deşi nu au cum, ochi care vorbesc deşi este imposibil etc.) sau vietăţi foarte ciudate şi neatrăgătoare. Tampoanele femeilor nu au avut parte niciodată de o idee deşteaptă şi merg pe aceleaşi clişee: flori, libertate, catifelare. Chiar şi reţelele de telefonie mobilă au pierdut linia de plutire.
Singurele domenii care nu trebuie să îşi facă probleme despre ceea ce iese din spoturile lor sunt cele la mâncare pentru animale de companie şi la produse pentru copii. Orice spot devine plăcut dacă apare în el un copil sau un pisoi ori un căţel. Totuşi, apar şi reclame bune sau chiar foarte bune. Unul dintre cele care se poate încadra în aceste categorii este cel la apa San Pellegrino care mi se pare foarte profesional realizat şi foarte serios. Mai sunt români care se uită la spoturi încercând să vadă mai departe de produsul sau firma pe care le promovează?

Lasă un răspuns