Manageri care nu ştiu ce înseamnă un plan de afaceri

Ţărişoara asta în care trăim are orgoliul ca resort al „mersului mai departe”. În orice domeniu te uiţi, de la politică şi afaceri până la cultură şi sport, reprezentanţii de vârf sunt oameni de nimic care se cred genii. Mândria lor infinită stă la baza acţiunilor şi deciziilor pe care le iau. Greşesc grav şi nu fac nimic pentru a repara greşelile, jignesc fără motive (deşi asta nu ar fi o scuză) şi nu-i interesează c-o fac, vorbesc ca şi cum ar şti ce spun, fac planuri fără să ştie cum ş.a.m.d.
Am întâlnit un aşa zis manager care a scos doar câteva numere dintr-o revistă, dar are pretenţia ca ea să îşi acopere cheltuielile deja. Asta în condiţiile în care, într-o economie neafectată de criză, un plan de afaceri spune că o revistă trebuie să aibă banii necesari pentru primul an de activitate, în al doilea an să îşi scoată cheltuielile şi abia în cel de-al treilea an să aducă profit. Iar acest mare manager, cum se crede, vrea ca într-un an de criză revista să aducă profit din prima jumătate de an de existenţă. Drama românilor este că astfel de „manageri” plini de bani le conduc viaţa.

Lasă un răspuns