Fotografia imobiliară profesionistă – între zgârcenie și infatuare

Hol intrareBrokerii imobiliari se plâng de multă vreme de faptul că românii nu vor să lase în grija lor problemele imobiliare. Nu discutăm aici despre motivele pentru care se întâmplă acest lucru, ci despre faptul că și ei fac același lucru. Ai nevoie de o casă? Sună la un broker imobiliar! Ei așa ar vrea să facem. Dar când promovează o proprietate imobiliară, brokerii nu apelează la un fotograf profesionist, nici atunci când au exclusivitate sau reprezentare. Aici nu vorbesc despre excepții; există și agenții/brokeri imobiliari care au înțeles deja beneficiile unei astfel de colaborări.

Așa cum românii cred că se pot descurca singuri să-și găsească o locuință, și brokerii cred că își pot face singuri fotografiile pentru proprietățile promovate. De aceea, dacă te uiți pe website-urile majorității agențiilor te apucă groaza când vezi pozele prezentate. Ele sunt strâmbe, prezintă colțuri neinteresante ale proprietății imobiliare promovate, pe ferestre nu se vede nimic (clientul nu știe ce perspective are), dezordinea este omniprezentă, nu sunt prezentate într-o ordine cronologică firească șamd.

_MG_3403În plus, așa cum se zgârcesc românii și preferă să nu dea comision agenției, așa fac și brokerii calicindu-se să plătească un fotograf. Ei încearcă să facă economii fără să înțeleagă faptul că ies în pierdere. Poate ar trebui și brokerii imobiliari să învețe că nu poți cere ceva ce nu dai. Așa cum se încearcă să se profesionalizeze axându-se doar pe o zonă din București, ar trebui să o facă și folosind serviciile unui fotograf profesionist care le aduce plus valoare și care îi ajută să vândă/închirieze mai repede, făcând și economii în același timp.

Fotografiile profesioniste micșorează cu cel puțin jumătate numărul „turiștilor imobiliari”. Asta înseamnă mai puține drumuri, telefoane și timp pierdut pentru broker. Iar prețul plătit pentru serviciile unui fotograf profesionist este mult mai mic decât avantajele, inclusiv materiale, pe care le aduce. În plus, agenția/brokerul respectiv beneficiază și de un plus de imagine adus de acele fotografii profesionale prezente pe website-ul propriu. Oamenii nu mai au timp de pierdut, iar un client imobiliar a ajuns să trieze agențiile cu care lucrează și ținând cont de imaginea acestora.

Așa că ar trebui ca patronii de agenții imobiliare să-și facă toate calculele și să ia în considerare toate avantajele și dezavantajele oferite de colaborarea cu un fotograf profesionist. Vor rămâne uimiți și se vor întreba de ce nu au lucrat până acum așa.

Lasă un răspuns